Show simple item record

dc.creatorCampal, Felipe Estrelapt_BR
dc.date.accessioned2019-05-08T13:15:50Z
dc.date.available2019-05-03
dc.date.available2019-05-08T13:15:50Z
dc.date.issued2018-06-08
dc.identifier.citationCAMPAL, Felipe Estrela.Terra plana: a experiência do estar. Orientadora: Renata Azevedo Requião. 2018. 144 f. Dissertação (Mestrado em Artes Visuais) – Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, 2018.pt_BR
dc.identifier.urihttp://guaiaca.ufpel.edu.br/handle/prefix/4419
dc.description.abstractIn this research, the photographed thing and the constitution of photographer’s view are the main theme, while technical-technological matters are left aside. I search to recognize my photographer practice as a poetic-visual practice. I seek to understand how I perceive the world I photograph and then to understand my relationship with the image. As a photographer, in this discursive circumstance, in the field of Visual Arts, according to theoretical-reflexive approaches as defined by research strands that associate “creation processes” to “everyday life poetics”, to review what I have done, my own photographic production, to revisit my childhood territory, the surroundings of Santa Vi’tória do Palmar, and a displacement towards the outside, are the fundamental methodological stages of this research, by the end of which I meet a certain “poetics of the photographic view”.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Pelotaspt_BR
dc.rightsOpenAccesspt_BR
dc.subjectFotografiapt_BR
dc.subjectPoéticapt_BR
dc.subjectExperiênciaspt_BR
dc.subjectOlhar fotográficopt_BR
dc.subjectPhotographypt_BR
dc.subjectPoeticspt_BR
dc.subjectExperiencespt_BR
dc.subjectPhotographic viewpt_BR
dc.titleTerra plana: a experiência do estarpt_BR
dc.typemasterThesispt_BR
dc.contributor.authorIDpt_BR
dc.contributor.authorLatteshttp://lattes.cnpq.br/3810828194440682pt_BR
dc.contributor.advisorIDpt_BR
dc.contributor.advisorLatteshttp://lattes.cnpq.br/2666148508585644pt_BR
dc.description.resumoNesta pesquisa, a coisa fotografada e a constituição do olhar do fotógrafo são o tema maior, ficando de lado, questões técnico-tecnológicas. Busco reconhecer minha prática de fotógrafo como uma prática poético-visual. Busco compreender a forma como percebo o mundo que fotografo, e, subsidiariamente, compreender minha relação com a imagem. Como fotógrafo, nesta circunstância discursiva, vinculado ao campo das Artes Visuais, segundo abordagens teórico-reflexivas definidas pela Linha de Pesquisa que associa “processos de criação” a “poéticas do cotidiano”, rever o já fiz, minha própria produção fotográfica, a revisitação a meu território de infância, o entorno de Santa Vitória do Palmar, e um deslocamento ao exterior, constituem etapas metodológicaspt_BR
dc.publisher.departmentCentro de Artespt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-Graduação em Artes Visuaispt_BR
dc.publisher.initialsUFPelpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTESpt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.relation.referencesCAMPAL, Felipe Estrela.Terra plana: a experiência do estar. Orientadora: Renata Azevedo Requião. 2018. 144 f. Dissertação (Mestrado em Artes Visuais) – Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, 2018.pt_BR
dc.contributor.advisor1Requião, Renata Azevedopt_BR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record